Διυλιστήριο: Στον ανακριτή 25 για το σκάνδαλο των διπλών χρεώσεων για τις σήραγγες της Εγνατίας

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

Στον ανακριτή 25 για το σκάνδαλο των διπλών χρεώσεων για τις σήραγγες της Εγνατίας


Ανάμεσα στους κατηγορούμενους πρόεδροι και μέλη διοικητικών συμβουλίων της Εγνατίας Οδού ΑΕ κατά την περίοδο 2009 και 2014 - Κατηγορούνται ότι πλήρωσαν 32,2 εκατ. ευρώ για εργασίες που δεν έγιναν ποτέ- Το πόρισμα της ανακρίτριας κατά της Διαφθοράς Θεσσαλονίκης

Φεβρουαρίου 14 2018 07:15


Του Κώστα Καντούρη

Όλες οι πτυχές του σκανδάλου με τη διπλή χρέωση στην κατασκευή σηράγγων της Εγνατίας οδού, περιγράφονται στο πολυσέλιδο κατηγορητήριο της ανακρίτριας εγκλημάτων διαφθοράς Θεσσαλονίκης Βασιλικής Ζώτου. Το κατώφλι του γραφείου της αναμένεται να περάσουν τις επόμενες ημέρες περισσότεροι από 25 κατηγορούμενοι, μεταξύ των οποίων πρόεδροι και μέλη διοικητικών συμβουλίων της Εγνατίας οδού Α.Ε. (2009 και 2014), οι οποίοι κατηγορούνται ότι πλήρωσαν την κατασκευάστρια εταιρία με επιπλέον 32,2 εκατομμύρια ευρώ για εργασίες που ποτέ δεν προβλέφτηκαν ούτε εκτελέστηκαν.

«Οι σήραγγες διανοίχθηκαν κυρίως σε κατηγορίες εκσκαφής και άμεσης υποστήριξης Α, Β, Β1 και Β2, δηλαδή σε χαμηλότερου κόστους κατηγορίες, ενώ στην τελική επιμέτρηση, στις αναλυτικές οριστικές επιμετρήσεις, και στα σχετικά πρωτόκολλα παραλαβής αφανών εργασιών, εμφανιζόταν ότι οι σήραγγες διανοίχθηκαν κυρίως σε κατηγορίες εκσκαφής και άμεσης υποστήριξης C και D, δηλαδή σε υψηλότερου κόστους κατηγορίες, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται αυξημένες και οι ποσότητες σκυροδέματος τελικής επένδυσης και ο αντίστοιχος σιδηρός οπλισμός», υπογραμμίζεται στο κατηγορητήριο. Σημειώνεται ότι στο έργο που περιλάμβανε πέντε δίδυμες σήραγγες στην περιοχή Δυτικής Μακεδονίας (Αγίας Τριάδας, Αγίας Παρασκευής, Αγναντερού, Πριονίων και Βελανιδίων), παρ’ ότι προϋπολογίστηκε και κατασκευάστηκε με συγκεκριμένο κόστος, παραδόθηκε με άλλες… προδιαγραφές κατασκευής και πληρώθηκε με αυτές, με πολύ υψηλότερη τιμή. Ενδεικτικά αναφέρεται στο κατηγορητήριο πως ενώ στα φύλλα καταμέτρησης του έργου, γράφεται ότι χρησιμοποιήθηκαν 244 τεμάχια δακτυλίων ακίδων και οργάνων μέτρησης παραμορφώσεων, στην τελική επιμέτρηση ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται σε 500.

Οι κατηγορούμενοι κατά περίπτωση θα κληθούν να απολογηθούν κατά περίπτωση για τα αδικήματα της απάτης σε βάρος του δημοσίου, με τις επιβαρυντικές διατάξεις περί καταχραστών, της απάτης σε βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της απιστίας, της ψευδούς βεβαίωσης και της ηθικής αυτουργίας στα αδικήματα αυτά που αφορούν τους εκπροσώπους της κατασκευαστικής εταιρίας. Πρόκειται εκτός των δύο πρώην προέδρων, για πρώην αντιπροέδρους και μέλη διοικητικών συμβουλίων, που ενέκριναν τόσο τα πρωτόκολλα των συγκεκριμένων αλλαγών, ειδικά όμως την καταβολή των επιπλέον χρημάτων στην κατασκευάστρια, παρ’ ότι η προσωρινή επιτροπή δεν παρέλαβε τις συγκεκριμένες εργασίες. Βασικοί κατηγορούμενοι είναι και ανώτεροι υπάλληλοι της Εγνατίας οδού Α.Ε. οι οποίοι ήταν παρόντες στο έργο και παρ’ όλα αυτά φέρονται ότι βεβαίωσαν ψευδώς επιπλέον εργασίες.

Το κουβάρι του σκανδάλου άρχισε να ξετυλίγεται το 2015, όταν η διοίκηση της εταιρίας, που έχει την έδρα της στη Θεσσαλονίκη, κλήθηκε να αντιμετωπίσει μία δικαστική προσφυγή της κατασκευάστριας εταιρίας των σηράγγων, στο Πολιτικό Εφετείο Δυτικής Μακεδονίας, με την οποία διεκδικούσε την επιστροφή των εγγυητικών επιστολών που είχαν κατατεθεί. Το έργο μπορεί να είχε πληρωθεί, στο συγκεκριμένο τμήμα με επιπλέον 32.216.944 ευρώ, όμως η επταμελής επιτροπής προσωρινής παραλαβής τον Απρίλιο του 2012 δεν παρέλαβε τα συγκεκριμένα – επιπλέον – έργα, τα οποία έκρινε πως ήταν ελαττωματικά.

Η τότε διοίκηση της Εγνατίας οδού Α.Ε. με πρόεδρο τον Χρ. Βάρδα αρχίζει να διερευνά τους λόγους των δικαστικών προσφυγών και τις επιπλέον εργασίες που αποκαλύπτονται, ενώ η επόμενη διοίκηση με πρόεδρο τον Δημ. Ρούτο προσέφυγε στον εισαγγελέα διαφθοράς Θεσσαλονίκης, ενώπιον του οποίου κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά, παραμονές Πρωτοχρονιάς του 2016. Η σημερινή διοίκηση με πρόεδρος τον Απ. Αντωνούδη ακολούθησε την ίδια τακτική και κατέθεσε νέα μηνυτήρια αναφορά για άλλο τμήμα σηράγγων και επιπλέον εργασίες που χρεώθηκαν, για την οποία είναι σε εξέλιξη προκαταρκτική εξέταση από τον εισαγγελέα διαφθοράς Θεσσαλονίκης Αχιλλέα Ζήση.

Εκτός της «χρέωσης» μεγαλύτερης κατηγορίας στις σήραγγες της Δυτικής Μακεδονίας, επομένως και πολύ υψηλότερου κόστους, η ανακρίτρια διαφθοράς στο κατηγορητήριο αναφέρεται σε διπλοεγγραμένες εργασίες και εργασίες διαφορετικές απ’ αυτές που είχαν προβλεφθεί κατά την εξέλιξη του έργου. «Οι συγκεκριμένες εργασίες τιμολογήθηκαν και πιστοποιήθηκαν με άρθρο που αφορούσε άλλες εργασίες, ενώ επιπλέον επιμετρήθηκαν και πιστοποιήθηκαν εργασίες και με άλλο άρθρο τιμολογίου ή με νέα τιμή, σαν νέα εργασία», τονίζεται στο κατηγορητήριο. Επίσης γίνεται λόγος για διπλά ημερολόγια και για ανυπόγραφα φύλλα οριστικών και τελικών επιμετρήσεων από αρμόδιους μηχανικούς της εταιρίας.

Πηγή news247.gr

https://diulistirio.blogspot.gr
Ενημερωθείτε για ότι συμβαίνει με ένα
στη σελίδα μας.



Το Διυλιστήριο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει σχετικά με τα άρθρα που δημοσιεύονται τα οποία απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους.

Στο Διυλιστήριο δημοσιεύεται κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφέρει ελεύθερα τις απόψεις του, οι οποίες εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

  • 0Blogger Comment
  • Facebook Comment
  • Disqus Comment

Αφήστε το μήνυμά σας

Δημοσίευση σχολίου

comments powered by Disqus